27شهید و 270مجروح درانفجارزاهدان/ اسامی هشت تن از شهدا اعلام شد



27شهید و 270مجروح درانفجارزاهدان/ اسامی هشت تن از شهدا اعلام شد





سیاست > چهره ها  - وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: 270 نفر نیز در پی انفجارهای تروریستی شب گذشته مجروح شده اند که وضعیت 11 نفر نیز بسیار وخیم است.


به گزارش مهر، مرضیه وحید دستجردی امروز جمعه در جمع خبرنگاران در حاشیه نشست هم اندیشی نقشه جامع علمی کشور با ابراز تأسف از حادثه تروریستی شب گذشته زاهدان و تسلیت شهادت جمعی از هموطنان در این حادثه گفت: 270 نفر در پی انفجارهای شب گذشته زاهدان مجروح و تا کنون 27 نفر شهید شده اند. وضعیت 11 نفر از مجروحان حادثه وخیم گزارش شده و 170 نفر تا کنون مورد عمل جراحی قرار گرفته اند و بقیه مجروحان و مصدومان حادثه در حال درمان سرپایی هستند.



اهم سخنان وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی کشورمان در این خصوص عبارت است از:





  • در حال حاضر نیاز به خدمات پزشکی خاصی وجود ندارد و درمان مجروحان در بیمارستانهای دانشگاه علوم پزشکی زاهدان ادامه دارد.

  • یک فروند هواپیمای حامل متخصصین جراحی های مختلف و ارتوپدی در نیمه شب گذشته از تهران به زاهدان اعزام شد.

  • دو انفجار پنجشنبه شب مقابل مسجد جامع زاهدان روی داد که بر اثر آن شماری از هموطنانمان شهید و مجروح شدند.

  • انفجار اول در محل ورودی مسجد و انفجار دوم نیز هنگام خدمت رسانی بـه مجروحـان در خیابـان آزادی جنب مسجد جامع شهر زاهدان اتفاق افتاد. امشب مراسم دعای کمیل به مناسبت میلاد امام حسین (ع) در مسجد جامع زاهدان برپا بود.


به گزارش فارس از زاهدان،اسامی 8 تن از شهدای بمب‌گذاری مسجد جامع زاهدان که تاکنون اعلام شده به شرح زیر می‌باشد:



1- کاظم نجاری
2- محمدرضا راغی فرزند حاجی
3- محمد اکبری فرزند محمدحسین
4- مصطفی نجار فرزند عباس
5- محمود کیانی فرزند غلامحسین
6- عارف شهرکی فرزند گلمیر
7-علی غلامحسین تهرانی مقدم فرزند پرویز
8-رضا میر فرزند مالک



منبع: http://best-classmate.ir/1587958.htm

 



+ نوشته شده در  ساعت ;  توسط www.gharebaneh.com;  | نظرات دیگران: نظر

به گزارش شبکه خبری دزفول؛حضرت آیت اله حاج سید محمد نبوی اعلم علمای دزفول و از علمای برجسته خوزستان ، شامگاه دوشنبه چهاردهم تیرماه دار فانی را وداع گفت و به ملکوت اعلی پیوست ، بهمین مناسبت از طرف بیت معظم له اطلاعیه ای  به شرح ذیل صادر گردیده است:

                     
ضمن تسلیت این مصیبت عظمی به پیشگاه مقدس حضرت ولیعصر (عج) و مردم متدین و شهید پرور دزفول ، مراسم تشییع  روز پنجشنبه مورخ 16تیرماه راس ساعت 9 صبح از مقابل مسجد شیخ سلیمان عاملی واقع در کوی آیت اله نبوی( محله قلعه ) به طرف آرامگاه ابدیشان ، حوزه علمیه آیت اله نبوی واقع در خیابان آیت اله طالقانی برگزار می گردد ، همچنین مجلس ترحیم  و بزرگداشت آن فقیه عا لی قدر روز جمعه راس ساعت 9 الی 11 صبح در مسجد جامع دزفول منعقد خواهد شد.

مرحوم حضرت ایت اله نبوی در سال 1309 هجری شمسی در شهر دارالمومنین دزفول ، در بیت آیت اله العظمی سید اسد اله نبوی دیده به جهان گشود وسالیانی از عمر شریف خود را در محضر مجتهدان و مراجع برجسته  ای  چون، حضرت آیت اله العظمی خوئی ، حضرت آیت اله العظمی معزی و والد بزرگوارشان به کسب علوم اسلامی پرداخت و به درجه اجتهاد رسید و بیش از نیم قرن به تدریس فقه و اصول و تعلیم طلاب حوزه علمیه دزفول همت گمارد.
مرحوم آیت اله نبوی یاور و معین محرومان و مستمندان بود و منشاء خدمات و خیرات فراوانی در شمال خوزستان بودند.
ریاست حوزه علمیه دزفول و تولیت بیمارستان آیت اله نبوی نبوی را نیز بعهده ایشان بود.
مدیریت و تحریریه شبکه خبری دزفول این مصیبت عظمی را به پیشگاه  مقدس حضرت ولیعصر(عج) ، مردم شریف دزفول ، روحانیت معزز و بیت معظم ایشان تسلیت عرض نموده وبرای ایشان و علو درجات را ازدرگاه ایزد منان خواستاراست.


+ نوشته شده در  ساعت ;  توسط www.gharebaneh.com;  | نظرات دیگران: نظر

درگذشت علامه آیت الله سید محمد حسین فضل الله مرجع تقلید شیعیان در لبنان بر حضرت ولی عصر

سلام الله علیه و تمامی شیعیان و مسلمانان جهان تسلیت باد

مسلمانی معتقد عالمی آزاداندیش و روشنگر و فقیهی مجاهد


                  http://www.bayynat.ir/index/gallery/data/7/mote001_b.jpg

این است زهرا / ترجمه­ای از قصیده علامه مرجع سید فضل الله

اى دختر مسلمان... این است زهرا... بنگر به آن قدیسه آسمان

پیام وجدان در نهادش زنده بسان وحى در قلب پیامبران

تنها اندیشه او ایمان و تعهد که آن را با قلبى پر موهبت سیراب مى کرد

آن دخت پیمبر، نجیب زاده زیبا روى زهرا

ادامه مطلب...

+ نوشته شده در  ساعت ;  توسط www.gharebaneh.com;  | نظرات دیگران: نظر

ستاد اعتکاف شهرستان دزفول اعلام کرد مراسم پر شکوه اعتکاف امسال از تاریخ 5 الی 7 تیر ماه با حضور پور شور جوانان در بیش از 30 مسجد این شهرستان برگزار می گردد.

                   

 


+ نوشته شده در  ساعت ;  توسط www.gharebaneh.com;  | نظرات دیگران: نظر

امشبی را مه دین در حرمش مهمان است/ مکن ای صبح طلوع/ مکن ای صبح طلوع
ظهر فردا بدنش بین در و دیوار است/ ظهر فردا بدنش بین در و دیوار است/مکن ای صبح طلوع/مکن ای صبح طلوع

فاطمیون سلام!

پایگاه فرهنگی هیات خدمتگزاران علی ابن موسی(ع) شهرستان دزفول در ایام شهادت حضرت زهرا(س) از شنبه 25اردیبهشت تا شام غریبان حضرت  جلوی درب دبیرستان کوثر فعال خواهد بود ( فعالیت های فرهنگی ازقبیل : ایستگاه صلواتی ، تامین ایستگاههای صلواتی برای گروههای خودجوش ، توزیع اقلام فرهنگی و...). بدین وسیله از کلیه جوانان بسیجی، مذهبی،انقلابی و فعال شهرستان دعوت بعمل می آید با حضور خود در این مراسم در انجام طرحهای فرهنگی با ما همکاری کنند.

ضمنا روز شهادت (27 اردیبهشت )  از درب دبیرستان به صورت قافله عزاداری با حضور نوجوانان و جوانان به سمت آستانه سبزقبا حرکت میکنیم .

               


+ نوشته شده در  ساعت ;  توسط www.gharebaneh.com;  | نظرات دیگران: نظر

گزارش خبرنگار روزنامه کیهان که در تاریخ 16/2/89 در این روزنامه به چاپ رسید را در زیر مطالعه بفرمائید:

با تجمع در مقابل منزل امام جمعه انجام شد

اهواز- خبرنگار کیهان:
به دنبال اظهارات توهین آمیز نماینده دزفول نسبت به علماء و فقهای دزفول و وزارت اطلاعات، جمعی از مردم دزفول، به صورت خودجوش مقابل منزل امام جمعه شهرستان تجمع کردند.
این تجمع دو ساعته در حالی صورت گرفت که امام جمعه شهرستان، طی بیانیه ای از مردم خواسته بود تا از هرگونه تجمع اعتراض آمیز در این رابطه بپرهیزند.
گفتنی است سیداحمد آوایی نماینده مردم دزفول در مجلس شورای اسلامی، هفته گذشته در جلسه ای در حضور فرماندار و امام جمعه، اظهاراتی تند و توهین آمیز نسبت به مواضع مراجع و برخی از علماء و فقهای دزفول نسبت به دراویش داشته است.
همچنین اعضای جلسات قرآن و کانونهای فرهنگی و هنری مساجد دزفول طی بیانیه ای، اعتراض خود را نسبت به اظهارات اخیر نماینده این شهرستان اعلام کردند.
این بیانیه با اشاره به گرایش و حمایت آوایی از فرقه ذهبیه و اقدامات وی در جهت ساخت، توسعه و حفظ خانقاه این فرقه تصریح کرده است: آوایی با حمایتهای افراطی خود از این فرقه، شهر دارالمؤمنین دزفول را با مشکلات امنیتی فراوانی مواجه کرده و ظرفیت نمایندگی و توان اجرایی مدیران شهری را به جای خدمت به مردم و رفع مشکلات بنیادی آنان، مصروف حمایت از این فرقه انحرافی کرده است.
این بیانیه همچنین به تلاش آوایی در جهت عزل مدیران اصولگرا و انتصاب مدیرانی نالایق و غیرمتخصص اما همراه با جریان مذکور با هدف سپردن مدیریت های شهری به دراویش و حامیان آنان اشاره کرده و از تخریب دولت نهم و دهم و حمایت از آشوبگران جریان فتنه سبز در جریان انتخابات و پس از آن، حمایت و تمجید از قطب فراری فرقه ضاله ذهبیه و اهانت به وزارت اطلاعات به عنوان دیگر رفتارهای تأمل برانگیز این نماینده مجلس که بارها خشم مردم خداجوی دارالمؤمنین و عکس العمل تبری جویانه آنان را به دنبال داشته نام برده است.
اعضای کانون های فرهنگی و هنری مساجد دزفول در پایان با اعلام این که مواضع هتاکانه و غیراصولی آوایی، درصد اندک آرای وی را به شدت کاهش داده است و هم اکنون بسیاری از شهروندان از رای خود به آوایی پشیمان هستند. از رئیس مجلس شورای اسلامی و کمیسیون اصل نود درخواست بررسی موضوع تا تجدیدنظر و ابطال اعتبار نامه وی را خواستار شدند.


+ نوشته شده در  ساعت ;  توسط www.gharebaneh.com;  | نظرات دیگران: نظر

فاطمیون سلام!

هیئت خدمتگزاران علی ابن موسی (ع) شهرستان دزفول در ادامه سیاستهای فرهنگی خود جهت ترویج هر چه بیشتر فرهنگ فاطمیه در شهرستان دزفول، از شب گذشته اقدام به چاپ شعارهای(فاطمیه ای) رو خودروهای سواری شهروندان نموده است. 

شهروندان عزیز دزفولی می توانند جهت چاپ این شعارها رو خودروی خود به مقر موقت پایگاه فرهنگی هیئت واقع در خیابان مقاومت- درب مسجد امام سجاد(ع)و از ساعت 18 الی 22 مراجعه نمایند. ضمنن پایگاه هیئت تا روز پنجشنبه 23/2/89 در این مکان فعال خواهد بود.

                فاطمیه 89  

ادامه مطلب را از اینجا مشاهده نمائید...

+ نوشته شده در  ساعت ;  توسط www.gharebaneh.com;  | نظرات دیگران: نظر

<      1   2   3      >