دلا بیا به سرای علی سری بزنیم/ به خانه ای که سوخته درش دری بزنیم

خبر رسیده که این روزها علی تنهاست/ بیا به خانه بی فاطمه سری بزنیم

                


+ نوشته شده در  ساعت ;  توسط www.gharebaneh.com;  | نظرات دیگران: نظر

فاطمیون سلام !

پایگاه های فرهنگی هیئت خدمتگزاران علی ابن موسی الرضا(ع) شهرستان دزفول، دیروز و دیشب در پنج نقطه مختلف شهر به مرکزیت دبیرستان کوثر، با توضیع کتالوگ، کتاب ، کتابچه، سی دی و نشریه به ترویج هر چه بیشتر فرهنگ فاطمیه پرداختند. همچنین علاوه بر فعالیتهای فرهنگی اعضای هیئت به صورت قافله عزاداری، ظهر شهادت به سمت بقعه متبرک سبزقبا حرکت کردن و همچنین مراسم شام غریبان حضرت فاطمیه زهرا(س) را  درب دبیرستان کوثر دزفول برگزار کردند.
در زیر تعدادی از عکسهای این مراسم را ملاحظه می کنید.

     
     

برای مشاهده سایر عکس ها کلیک کنید...

+ نوشته شده در  ساعت ;  توسط www.gharebaneh.com;  | نظرات دیگران: نظر

هر ساله شیعیان ایران در دو تاریخ شهادت اول به روایت اهل سنت(یعنی 75 روز) و شهادت دوم به روایت شیعه(یعنی 95 روز) بعد از رحلت پیامبر (ص) که شکی در آن نیست، مراسم عزاداری می گیرند، که بیشتر این مراسمها به ایام فاطمیه ی دوم بر می گردد.

          
تفاوت شیعه با اهل سنت در این است که شیعیان یقین دارند که حضرت صدیقه ی کبری، فاطمه زهرا(ع) به شهادت رسیده ولی برادران اهل سنت معتقدند ایشان به مرگ طبیعی از دنیا رفته،  و برخی از عالمان سیاسی شیعه که بهره ای از تقوی نبرده اند، برای خود شیرینی و نزدیک کردن بیجای خود به اهل سنت، می گویند، فاطمه زهراء(س) وفات کرده(یعنی شهید نشده).

چطور شد که مادر بزرگوارش جوان مرگ نشد، ولی ایشان شد؟ هیچ کدام از زنان پیامبر(ص) جوان مرگ نشدند، ولی ایشان شد؟ مرگ باید دلیل داشته باشد و علی الظاهر کسی بی دلیل نمی میرد، عواملی چون زخم شمشیر، سمّ مهلک، ضربه شدید به سر، افتادن از بلندی، بیماری های نا شناخته و خطرناک، عفونت و جراحت و .....

به نظر ما که نه، به فرمایش امام موسی کاظم(ع) که این جمله را روی قبر آیت الله میرزا جواد آقا تبریزی(ره) دیدم و ایشان یکی از منادیان احیای فاطمیه بود، نوشته بود؛« قال الکاظم (ع): إنّها صدیقةٌ شهیدة» یعنی به راستی که مادرمان فاطمه زهرا(س) راستگو و شهیده بوده، در مورد حق فدک که سه سال در دست او بوده و در حیات پیامبر(ع) استفاده می کرده، راست می گفته و خلیفه دوم قباله ی فدک را پاره می کند و.... و جمعی نیز او را به ضرب غلاف شمشیر و میخ در و سقط فرزند(زخم و عفونت) چندی پس از رحلت پدر بزرگوارش به شهادت می رسانند.

خود خلیفه دوم در نامه ای به معاویه (علیه الهاویه) می گوید: من صدای شکسته شدن استخوانهای فاطمه را از پشت در می شنیدم؛ با این وجود، آیا می شود گفت که زن حامله ی سقط جنین کرده، با چنین ضربه و فشاری زنده بماند؟ چه دلیل داشت که حضرت زهرا(س) پس از آن واقعه، وقتی حضرت علی(ع) را می دید رو بر می گرداند؟ مگر آنها قهر بودند؟ یا نمی خواست که حضرت علی(ع) روی نیلی و آثار سیلی را ببیند؟ چرا وصیت کرد او را شبانه آن هم روی پیراهن غسل بدهند؟ مگر ظهر(یا عصر) از دنیا نرفت؟ شاید خواسته علی(ع) سیاهی های بدنش را خوب نبیند، یا برآمدگی هایی که بر اثر ضربات غلاف شمشیر و تازیانه بر بدنش مانده بود را نبیند.

مگر پیامبر(ص) نفرموده بود: فاطمه پاره ی تن من است، هر کس فاطمه را بیازارد، مرا آزار داده؟ پس چرا هنوز کفن پیامبر(ص) خشک نشده به دخترش بی حرمتی کردند؟ چرا دامادش را با تحقیر به مسجد بردند تا با خلیفه ی جعلی بیعت نماید؟ مگر آنها نبودند که در غدیر خم به حضرت علی(ع) برای جانشینی پیامبر(ص) تبریک می گفتند؟ یادشان رفت؟ یا زورشان می آمد که از فردی که جوانتر از آنهاست اطاعت کنند؟

لذا باید فاطمیه زنده باشد و فاطمیون ندای بیداری سر نهند و با منادی حقیقی«أین الفاطمیون» هم صدا گردند، تا حقانیت اهلبیت پیامبر(ص) بر مخالفان و جدائی طلبان دین از حقیقت، روشن گردد و در عصر بیداری عقلها که بی دین ها مسلمان می شوند، مسلمانان بیدار گردند.

حرف آخر: خدایا من فاطمه زهرا(س) را دوست دارم، و تمام سعیم را در احیای فاطمیه خواهم نمود، پس مرا در دنیا و آخرت با او محشور بگردان.(آمین)

خدمتگزاران علی ابن موسی

www.gharebaneh.com

منبع:http://purya.parsiblog.com/1445058.htm


+ نوشته شده در  ساعت ;  توسط www.gharebaneh.com;  | نظرات دیگران: نظر

اى آن که خدایى که تو را خلق کرد پیش از خلقت بیازمود و در آن آزمایش بر هر گونه بلا و مصیبت تو را شکیبا و بردبار گردانید.

و ما چنین پنداریم که دوستان شما هستیم و مقام بزرگى شما را تصدیق مى‏کنیم و بر هر دستور و تعلیمات الهى که پدر شما و وصیّش که درود حق بر او و آلش باد براى ما آورد صبور و مطیع خواهیم بود

پس ما درخواست مى‏کنیم هرگاه که مصدق و مؤمن به شما هستیم که ما را بواسطه این تصدیق به رسول و وصیش خدا به شما ملحق فرماید.

تا به ما مژده رسد که بواسطه دوستى شما ما را از گناهان پاک سازد

ادامه زیارت نامه را از اینجا بخوانید...

+ نوشته شده در  ساعت ;  توسط www.gharebaneh.com;  | نظرات دیگران: نظر

مادرم رو کشتند. مهم نیست اون اتفاق دیروز بود، یک سال پیش بود، صد سال پیش بود یا هزار سال پیش!

هنوز نگاه مظلومش وقتی تو کوچه سیلی زدنش، داره جگرم رو می سورونه، آخه اون لحظه دست من تو دست مادر بود و لرزش دستش رو با تمام وجود احساس می کردم.

هنوز آهنگ حزن آلود صدای مادر که بین در و دیوار فریاد می زد: فضه بیا محسن شهیدم را بگیر!‏ داره جگرم رو تکه تکه می کنه!

هنوز اون لحظه با شکوه خاکسپاری که عاری از خاکیان و پر از عطر کبریان بود جلو چشمام!

مادرم رو کشتند....مادرم رو جلو چشمای من شهید کردن.....انگار همین دیروز بود!

جگرم رو تکه تکه کردن، جلوی چشمان خواهرم زینب.... حسین، حسن را دریاب! 

یا مهدی غریب


+ نوشته شده در  ساعت ;  توسط www.gharebaneh.com;  | نظرات دیگران: نظر

سلام بر خدام الاهل بیت عصمتو طهارت!

در این پست چندین مداحی زیبا ویژه ایام فاطمیه را برای دالنود قرار داده ام امیدوارم دانلود کنید و در این ایام سوگواری اهل بیت کمال استفاده را ببرید.

برای دیدن لیست مداحی ها و دانلود اینجا کلیک کنید....

+ نوشته شده در  ساعت ;  توسط www.gharebaneh.com;  | نظرات دیگران: نظر

سؤال: آیا دلیل مستند و محکمى بر شکسته شدن پهلوى حضرت زهرا علیها السلام وجود دارد؟
? جواب: در قضایا و جریانات تاریخى باید به کتب و منابع موثق تاریخى رجوع کرد؛ و هجوم به خانه ى حضرت زهرا علیها السلام و ضرب و جسارت به آن حضرت از مواردى است که در کتابها و منابع معتبر تاریخى و حدیثى شیعه و سنّى آمده است و حتى به جزئیات آن نیز پرداخته شده و البته ذکر این واقعه از طرف علماى عامّه تأکید دو چندانى بر صدق آن وقایع براى مخالفین خواهد بود و در این مجال به ذکر چند نمونه از آن اکتفا مى شود: ادامه مطلب...
+ نوشته شده در  ساعت ;  توسط www.gharebaneh.com;  | نظرات دیگران: نظر

   1   2      >